UNIVERSITY VIRTUAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT INTEGRATION WITH THE ZOOM SERVICEУ (НІВЕРСИТЕТСЬКЕ ВІРТУАЛЬНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ІНТЕГРАЦІЯ ЗІ СЛУЖБОЮ ZOOM)

Автор(и)

  • D. O. Senchishen Kherson State University 73003, Universytetska Str., 27, Kherson, Ukraine
  • O. I. Lemeshuck Kherson State University 73003, Universytetska Str., 27, Kherson, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9965-2025-1(58)-97-107

Анотація

У даному дослідженні розглядаються найбільш поширені системи для онлайн-зустрічей, аналізуються їхні переваги та недоліки, а також обґрунтовується вибір платформи Zoom як основи для організації освітнього процесу в умовах цифрової трансформації. Особливу увагу приділено гнучкості, масштабованості та доступності Zoom, що робить її придатною для широкого спектра освітніх сценаріїв – від звичайних лекцій до інтерактивних семінарів і групових проектів. Робота досліджує інтеграцію Zoom із популярними системами управління навчанням, зокрема Moodle, Google Classroom, Microsoft Teams та іншими, а також розробку незалежних адаптерних сервісів для об’єднання університетського освітнього програмного забезпечення та платформ відеоконференцій. У ході дослідження уточнено структуру розширеної інформаційної системи закладу вищої освіти, включаючи її взаємодію із серверами та клієнтами Zoom, а також із внутрішніми ІТ-сервісами. Проаналізовано переваги адаптації Zoom до специфічних потреб університетів, зокрема розробку користувацьких інтеграцій для підключення внутрішніх систем управління навчанням, електронних журналів, модулів оцінювання, розкладів та інших сервісів, що використовуються в освітньому середовищі. Така інтеграція сприяє оптимізації адміністративних процесів, полегшенню роботи викладачів, автоматизації рутинних завдань та забезпеченню зручного доступу студентів до навчальних матеріалів у синхронному та асинхронному режимах. Окремо розглядаються питання безпеки та захисту даних при використанні Zoom у навчальних цілях. Детально проаналізовано механізми забезпечення конфіденційності та надійності системи, зокрема функції аутентифікації користувачів, багаторівневе шифрування даних, захищені канали зв’язку та адміністрування доступу до навчальних сесій. У підсумку зроблено висновки щодо впливу інтеграції Zoom на підвищення якості, гнучкості та доступності освіти в умовах глобалізації, цифровізації та викликів, пов’язаних з кризовими ситуаціями у сфері освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Massner C. Who’s Zooming Who: A Case Study of Videoconferencing’s Effects on Faculty and Students. International Journal of Technology in Education and Science. 2022. Vol. 6. P. 602-619. http://dx.doi.org/10.46328/ijtes.412

Vladova G., Ullrich A., Bender B., Gronau N. Students’ Acceptance of Technology-Mediated Teaching – How It Was Influenced During the COVID-19 Pandemic in 2020: A Study From Germany. Frontiers in Psychology. 2021. Vol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.636086 .

Fauville G., Luo M., Queiroz A. C. M., Bailenson J. N., Hancock J. T. Zoom Exhaustion & Fatigue Scale: Validity and Reliability. Computers in Human Behavior Reports, 2021. Vol. 4. 100119. https://doi.org/10.1016/j.chbr.2021.100119 .

Grandinetti J. "From the classroom to the cloud": Zoom and the platformization of higher education. First Monday. 2022. № 27(2). https://doi.org/10.5210/fm.v27i2.11655.

Sutria Y., Lubis R. Zoom meeting cloud application as a distance learning alternative (PJJ) in the COVID-19 pandemic. Jurnal Pendidikan Fisika. 2021. Vol. 10. Р. 129. https://doi.org/10.24114/

jpf.v10i2.13990.

Vandenberg S., Magnuson M. A Comparison of Student and Faculty Attitudes on the use of Zoom: A Mixed-Methods Study. Nurse Education in Practice. 2021. Vol. 54. 103138. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103138.

Barreto I. B., Sanchez R. M. S., Sanchez W. S., Jordan O. H., Escalante J. D. B. The Process of Digital Transformation in Education During the COVID-19 Pandemic. International Journal of Professional Business Review. 2023. Vol. 8(9). e03770. https://doi.org/10.26668/businessreview/

v8i9.3770

Nalaka G.P.S., Ranagala D.L., Gunarathne G.R.N., Dhammasiri M., Gamaralalage I., Prabashin N. Academics’ Intention to Use Zoom Meetings for Teaching. Anatolian Journal of Education. 2023. Vol. 8. P. 99-112. https://doi.org/10.29333/aje.2023.827a.

Asgarov T., Badalova N. Digital Tools in Education. Scientific research. 2024. Vol. 4. P.37-42. https://doi.org/10.36719/2789-6919/40/37-42.

Heiser R., Palalas A., Gollert A. Digital well-being begins with inclusion: A systematic review of videoconferencing guidelines for equitable learning. Australasian Journal of Educational Technology. 2025. Vol. 41(1). P. 18–26. https://doi.org/10.14742/ajet.9552.

Kędzior M. GDPR and Beyond—A Year of Changes in the Data Protection Landscape of the European Union. ERA Forum. 2019. Vol.19. P. 505–509. https://doi.org/10.1007/s12027-019-00549-x.

Schrameyer A. R., Graves T. M., Hua D. M., Harvey J. Online Student Collaboration and FERPA Considerations. TechTrends. 2016. Vol. 60. P. 540–548. https://doi.org/10.1007/s11528-016-0117-5.

##submission.downloads##

Опубліковано

23.06.2025

Як цитувати

Senchishen, D. O., & Lemeshuck, O. I. (2025). UNIVERSITY VIRTUAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT INTEGRATION WITH THE ZOOM SERVICEУ (НІВЕРСИТЕТСЬКЕ ВІРТУАЛЬНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ІНТЕГРАЦІЯ ЗІ СЛУЖБОЮ ZOOM). Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, (1(58), 97–107. https://doi.org/10.31471/1993-9965-2025-1(58)-97-107

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОГРАМИ ТА КОМПЮТЕРНО-ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ