МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛОМ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ
Keywords:
brand, brand equity, brand equity management, economic and mathematical model of brand equity management.Abstract
In this publication the following models of brand equity management are suggested: theoretical model of brand equity management and conceptual model of the effectiveness of brand equity management on the retail market of petroleum products which are based on system approach, as well as economic and mathematical model of brand equity management on the criterion of maximum income which helps make effective decisions concerning the creation and maintenance of brand equity on the basis of forecasted sales.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1 Аакер Д. Бренд-лидерство: новая концепция брендинга / Дэвид Аакер, Эрик Йохимштайлер. – М.: Издательский дом Гребенникова, 2003. – 380 с.
2 Аакер Д. Создание сильных брендов / Д. Аакер – М.: Издательский дом Гребенникова, 2003. – 440 с.
3 Брендинг в управлении маркетинговой активностью / [Моисеева Н. К., Рюмин М. Ю., Слушаенко М. В., Будник А. В.] ; под ред. проф. Н. К. Моисеевой. – М. : Омега-Л, 2003. – 410 с.
4 Козырев А. Н. Оценка интеллектуальной собственности / Козырев А. Н. – М.: Экспертное бюро, 1997. — 289 с.
5 Малинка О.Я. "ДНК" бренду як система збереження, відтворення і передачі інформації до споживача та її концептуальна модель / О. Я. Малинка // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 1 (35). – С. 34 – 38.
6 Малинка О. Я. Теоретична модель процесу управління капіталом бренду / О. Я. Малинка // Вісник Хмельницького національного університету. – 2007. – Т. 3. – № 5 (100). – С. 239-244.
2 Аакер Д. Создание сильных брендов / Д. Аакер – М.: Издательский дом Гребенникова, 2003. – 440 с.
3 Брендинг в управлении маркетинговой активностью / [Моисеева Н. К., Рюмин М. Ю., Слушаенко М. В., Будник А. В.] ; под ред. проф. Н. К. Моисеевой. – М. : Омега-Л, 2003. – 410 с.
4 Козырев А. Н. Оценка интеллектуальной собственности / Козырев А. Н. – М.: Экспертное бюро, 1997. — 289 с.
5 Малинка О.Я. "ДНК" бренду як система збереження, відтворення і передачі інформації до споживача та її концептуальна модель / О. Я. Малинка // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 1 (35). – С. 34 – 38.
6 Малинка О. Я. Теоретична модель процесу управління капіталом бренду / О. Я. Малинка // Вісник Хмельницького національного університету. – 2007. – Т. 3. – № 5 (100). – С. 239-244.
Downloads
Published
2010-06-16
How to Cite
Малинка, О. Я. (2010). МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛОМ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, (3(25), 160–163. Retrieved from https://nv.nung.edu.ua/index.php/nv/article/view/441
Issue
Section
ЕКОНОМІКА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА
License
Авторські права....