Зниження обсягів використання нафтових палив на міському транспорті

Authors

  • Л. Ю. Козак ІФНТУНГ, 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • О. Л. Мулик ІФНТУНГ, 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15

Keywords:

1

Abstract

This  article are devoted to the important energy saving questions. There is offer to rise of the fuel efficiency which using for the city transport system. The offered transport vehicle can move  due to a gravitation which the special form of overpass provides. The motion energy periodically accumulates when of transport vehicle is raising on a definite height on the stops. The energy saving  is achieved due to complete using of braking energy and decrease of coefficient of friction.  The results of energy saving  was comparative for ordinary  public transport with a combustion engine and the offered transport system. Distance which can run the offered transport vehicle compare ordinary  public vehicle is in twenty times more when its using of one kg fuel.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1 Матеріали VII Міжнародної конференції "Нафта і газ 2003", " Укравтогаз" 19.12.2003
2 Інтернет видання www.energy-bio.ru
3 Васильєв О.Д. Паливна комірка // Електропанорама. – 2000. – №3. – С.18-20.
4 N.Q. Minh, T. Takahashi. Science and technology of ceramic fuel cells // Elsevier Science b.v. -Amsterdam, 1995. – 356 p.
5 Пропозиції до енергетичної стратегії України // Енергоінформ. – 14-20 червня 2001. – №24(104). – С.12.

Published

2008-06-22

How to Cite

Козак, Л. Ю., & Мулик, О. Л. (2008). Зниження обсягів використання нафтових палив на міському транспорті. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, (2(18), 166–170. Retrieved from https://nv.nung.edu.ua/index.php/nv/article/view/216

Issue

Section

ЕКОНОМІКА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА