НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНИЙ СТАН MIG-ПАЯНИХ З’ЄДНАНЬ ОЦИНКОВАНИХ ТРУБ

Автор(и)

  • О. М. Матвієнків ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська,15

DOI:

https://doi.org/10.31471/1993-9965-2023-1(54)-23-30

Анотація

Основною проблемою з’єднання труб із цинковим покриттям дуговим зварюванням є забезпечення корозійної стійкості зварних швів та збереження захисного покриття на прилеглих до них ділянках. Дана проблема може бути вирішена шляхом застосування технології MIG-паяння, яка дозволяє забезпечити достатньо високу міцність з’єднань – практично на рівні з основним металом, а також зберегти цілісність захисного цинкового покриття завдяки значно меншому тепловому впливі у порівнянні з дуговим зварюванням. Напружено-деформований стан трубопроводів визначається характеристиками внутрішніх та зовнішніх навантажень, основним серед яких є внутрішній тиск. В даній роботі досліджується напружено-деформований стан MIG-паяних з’єднань оцинкованих труб імітаційним моделюванням та експериментально. Досліджувались MIG-паяні стикові з’єднання труб діаметром 150 мм із низьколегованої сталі, які навантажувались внутрішнім тиском величиною 9МПа. Визначення напружень та деформацій на стінках труб поблизу кільцевого шва виконувались методом тензометрії з використанням тензометричного реєструючого комплексу «SPIDER-8» та спеціально розробленого стенду. Результати досліджень показали, що при використанні V-подібної форми кромок найбільша локалізація кільцевих напружень виникає на зовнішній стінці труб між швом та основним металом. Для зменшення кільцевих напружень та зміни їхньої локалізації було проведено оптимізацію форми кромок. Встановлено, що найбільш оптимальною для стикових MIG-паяних з’єднань труб є X-подібна форма кромок та визначено її розміри. Встановлено, що використання запропонованого типу обробки кромок зменшує рівень залишкових напружень на 21% у порівняні зі стандартними кромками. Запропонована форма кромок дозволила зменшити величину кільцевих напружень та змінити їх локалізацію із зовнішньої на внутрішню стінку труби, що дозволить підвищить міцність MIG-паяних з’єднань та тривалість експлуатації.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Quintino L., Pimenta G., Iordachescu D., et al. MIG Brazing of Galvanized Thin Sheet Joints for Automotive Industry. Materials and Manufacturing Processes. No 21 (2006). P. 63–73.

Miao Y., Wu B., Xu X. et al. Effect of Heat Input on Microstructure and Mechanical Properties of Joints Made by Bypass-Current MIG Welding– Brazing of Magnesium Alloy to Galvanized Steel. Acta Metall. No 27 (2014). P. 1038–1045. doi:10.1007/ s40195-014-0118-3

Rozalski M., Gawrysiuk. W. MIG/MAG braze-welding of galvanised steel sheets and examples of difficult to weld systems. Welding International. No 22. 2008. No. 2. P. 239–244.

Qin G., Su Y., Meng X., Fu B. Numerical simulation on MIG arc brazing-fusion welding of aluminum alloy to galvanized steel plate. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology. No. 78. 2015. P. 1917-1925. doi: https://doi.org/10.1007/s00170-014-6529-5

Quintino L., Miranda R., Pimenta G. MIG Brazing of Galvanized Thin Sheet Joints for Automotive Industry. Materials and Manufacturing Processes. No 21. 2006. P. 63–73.

Makwana D., Shome M., Goecke Sven-F. et al. Gas metal arc brazing of galvannealed steel sheets. Science and Technology of Welding and Joining. No 21. 2016, No. 7. P. 600–606. doi:http://dx.doi.org/10.1080/13621718.2016.1145420

Zhang Y., Huang J., Cheng Z. et al. Study on MIG-TIG double-sided arc welding-brazing of aluminum and stainless steel. Materials Letters. No 172. 2016. P. 146–148. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.matlet.2016.02.146

Qin G., Su Y., Wang S. Microstructures and properties of welded joint of aluminum alloy to galvanized steel by Nd: YAG laser + MIG arc hybrid brazing-fusion welding. Trans. Nonferrous Met. Soc. China. No 24. 2014. P. 989–995. doi: 10.1016/S1003-6326(14)63153-8

Varol F., Ferik E., Ozsarac U., et al. Influence of current intensity and heat input in Metal Inert Gas-brazed joints of TRIP 800 thin zinc coated steel plates. Materials & Design. No 52. 2013. P. 1099–1105.

Rykała J., Pfeifer T. Influence of the technological conditions of welding using the MIG/MAG method on metal transfer in the welding arc.Welding International. No 28. 2013, No. 12. P. 931-940.

http://dx.doi.org/10.1080/09507116.2012.753233

Трубопровідний транспорт газу / Ковалко М. П., Грудз В. Я., Михалків В. Б. та ін. Київ: Арена, 2002. 600 с. Kovalko M. P., Hrudz V. Ya., Mykhalkiv V. B. ta in. Truboprovidnyi transport hazu. Kyiv: Arena, 2002. 600 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

18.12.2023

Як цитувати

Матвієнків, О. М. (2023). НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНИЙ СТАН MIG-ПАЯНИХ З’ЄДНАНЬ ОЦИНКОВАНИХ ТРУБ. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, (1(54), 23–30. https://doi.org/10.31471/1993-9965-2023-1(54)-23-30

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають