Програмна підтримка реструктуризації виробництва в системі управління якістю автосервісного підприємства
DOI:
https://doi.org/10.31471/1993-9965-2019-2(47)-48-56Ключові слова:
система управління якістю, реструктуризація автосервісного підприємства, модель бази даних, ранжуванняАнотація
Робота присвячена механізмам та засобам автоматизації функцій системи управління якістю з метою оптимізації діяльності автосервісних підприємств. Функціонування автосервісного підприємства (АСП) можна розглядати на різних рівнях: на регіональному рівні, в межах самостійного підприємства або структурного підрозділу та на рівні окремо взятого технологічного процесу. Між рівнями існує зв’язок. Тому важливою задачею є моделювання діяльності підприємств на всіх рівнях. Дане дослідження проведено на базі підприємства м. Черкаси (Україна) ПАТ «ЧЕРКАСИ-АВТО». ПАТ входить до складу корпорації «УкрАВТО». Одним з напрямків оптимізації діяльності підприємства є його реструктуризація. Для інформаційної підтримки реструктуризації створено модель бази даних наочної області в нотації UML. База даних складається з чотирнадцяти таблиць. Розраховано комплексні показники якості виконаних на підприємстві послуг. При цьому було враховано їх номенклатуру, оцінки за виробничими та споживчими критеріями, місце локації підприємства. Розроблено алгоритми вибору оптимальної форми організації виробництва в підсистемі менеджменту якості підприємства. Реалізацію алгоритмів виконано в середовищі Delphi 7.0, що підтримує концепцію об’єктно-орієнтованого програмування. Описано покрокову технологію використання розробленого програмного комплексу. Додатково передбачено збереження результатів опитування клієнтів АСП. Модулі проекту Delphi містять підпрограми, в яких застосовано метод попарних порівнянь Сааті та методи теорії графів. Результати апробації підсистеми підтвердили працездатність розроблених алгоритмів. Розроблений програмний комплекс надає можливість отримати прогноз щодо найчастіше виконуваних послуг, може функціонувати як окремо на підприємствах автосервісу, так і в складі інтелектуальної системи управління якістю (ІСУЯ) АСП.
Завантаження
Посилання
Dubeikovskyi, VY 2004, Praktyka funktsyonalnoho modelyrovanyia s AllFusion Process Modeler Hde? Zachem? Kak? [Functional modeling practice with All Fusion Process Modeler 4.1. Where? What for? How?]. Moscow: Dyaloh-myfy. 464 p. (in Russian)
Markov, OD 2008, Stantsyy tekhnycheskoho obsluzhyvanyia avtomobylia [Car maintenance stations]. Kondor. Kyiv. 536 p. (in Russian)
Markov, OD 1998, Orhanizatsiia avto-servisu [Car service organization]. Lviv : Oriiana-Nova, 332 p. (in Ukrainian)
Andrusenko, SI & Buhaichuk, OS 2014, Modeliuvannia biznes-protsesiv pidpryiemstva avtoservisu [Modeling of business processes of a service car company]. Kafedra. Kyiv. 328 p. (in Ukrainian)
Andrusenko, SI & Buhaichuk, OS 2017, Tekhnolohii pidvyshchennia efektyvnosti vyrobnycho-tekhnichnoi bazy pidpryiemstv avtomobilnoho transport [Technologies for improving the efficiency of the production and technical base of road transport enterprises]. Medin-form. Kyiv. 212 p. (in Ukrainian)
Kalashian, AN & Kalianov, HN 2003, Strukturnie modely byznesa: DFD-tekhnolohyy [Structural business models: DFD technology]. Finance and statistics. Moscow. 256 p. (in Russian)
Buhaichuk, OS 2010, Polipshennia diialnosti pidpryiemstv avtoservisu na osnovi optymizatsii vyrobnychykh protsesiv [Improvement of activity of car service enterprises on the basis of optimization of production processes]: dis. … Cand. tech. of sciences: 05.22.20. NTU. Kyiv. 207 p. (in Ukrainian)
Tarandushka, LA & Kostian, NL 2018, Tryrivneva model systemy menedzhmentu yakosti avtoservisnykh pidpryiemstv [Three-tier model of quality management system of car service enterprises]. Proceedings of the IV All-Ukrainian Scientific-Practical Conference "«Novitni shliakhy stvorennia, ekspluatatsii, remontu i servisu avtomobiliv» ["The Newest Ways of Creating, Opera-ting, Repairing and Serving Cars"]. MTU. Mykolaiv. pp. 65-67. (in Ukrainian)
Mateichyk, VP, Tarandushka, LA & Kostian, NL 2018, Optimization of autoservice enterprises activity based on the current state indicators. Systems and means of car transport. Problems of exploitation and diagnostics no.14. pp. 91-99.
Maklakov, SV 2003, Sozdanye ynformatsyonnikh system s All Fusion Modeling Suite [Building Information Systems with All Fusion Modeling Suite]. DYALOG-MYFY. Moscow. 432 p. (in Russian)
Tarandushka, LA & Kostianm, NL 2018, Funktsionalna model vyboru stratehii formy orhanizatsii vyrobnytstva dlia yakisnoho vykonannia posluh na avtoservisnomu pidpryiemstvi [Functional model of selection the strategy form organization of production for the qualitative performance of services at auto service enterprises]. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti [Modern technologies in mechanical engineering and transport]. vol. 10, no.1. pp. 131-136. (in Ukrainian) file:///D:/Скачування/ctmbt_2018_1_23%20(1).pdf
Tarandushka, LA, Kostian, NL & Tarandushka, ІP. 2016, Avtomatyzatsiia vyboru formy orhanizatsii vyrobnytstva dlia yakisnoho vykonannia posluh na stantsii tekhnichnoho obsluhovuvannia [Automation of the choice of the form production organization for quality performance services at the service station] Proceedings of the International scientific and practical conference: Coll. abstracts of reports. Cherkasy. pp. 357-359. (in Ukrainian)
Saati, T & Kernc, K 1991, Analyty-cheskoe planyrovanye. Orhanyzatsyia system [Analytical planning. System organization]. Radio and Communication. Moscow. 224 p. (in Russian)
Soltus, А, Tarandushka, L, Bilichenko, V & Kostian, N 2018, Formuvannia nomenklatury spozhyvchykh kryteriiv dlia rozrobky modeli orhanizatsii avtoservisnoho vyrobnytstva [Forming of Consumer Criteria Nomenclature for Development of Autoservice Enteprise’s Model]. Visnyk mashynobuduvannia ta transportu [Bulletin of mechanical engineering and transport]. issue 2 (8). pp. 119-126. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права....